Wednesday, June 15, 2011

kali pertama

jadi masa cuti sekolah Jun hari tu, kami (aku, yasir, naima) pergi ke Jakarta untuk kali kedua. tapi kali ini lebih kepada untuk menyelesaikan misi mustahil bukan untuk merondaronda melihat alam. 3 hari di sana Alhamdulillah misi selesai di laksanakan. jadi baki lagi 4hari kami pun berpleseran sehingga ke bandung. haha. byk benda 1st time dalam hidup aku masa di sana...

first time #1
salah masuk tandas. aku mmg nampak sign 'toilet pria' tapi disebabkan tangki yang macam maw pecah sudah tambah lagi aku nampak ada prempuan becermin di depan tandas tu aku hantam ja la.. sekali baru masuk selangkah ada orang tegur 'mbak mahu ke mana? tandas wanita di atas' haiiiihh.. nasib keinginan untuk buang air mengatasi kemaluan aku.

first time #2
jadi aku pun cari tandas ppuan. lepas dapat aku pun masuk tengok tandas duduk tapi sangat sangat kotor. siapa la mahu duduk di tandas sekotor itu. adeh. jadi aku mencangkung la.. masa mahu cuci baru aku sedar paip cuci dia dari dalam mangkuk. jadi dengan menggunakan skill yang ada aku maw buka paip tu pelanpelan pastu guna air tu. tidak sangka plak air dia saaangat deras sampai terkena pintu. dan tidak sangka lagi, ada orang teriak dari luar 'mbak!!! salah tu posisinya!!' sebanyak beberapa kali. macam aku tidak maw kwar ja dari tandas tu lepas tu =.=

first time#3
salah bagi duit. dua ribu rupiah ku sangkakan dua puluh ribu rupiah. cashier tu kasi ketawa aku lepas tu rilek ja cakap 'orang Malaysia ya?'. hahaha. ketaralah orang malaysia mmg selalu salah.

first time #4
siapa pernah jalan kaki ayam d Jakarta angkat tangan. hehe. hujan tidak sampai 2jam Jakarta banjir. hehe. di center of Jakarta lagi tu... hebat. masa ini juga la merasa terkena kejutan elektrik. tapi yang best nya, masa hujan hujan banjir banjir begitu kami lari lari pergi stesen kereta api, tapi lepas ja nampak ada gerai jual baju smart tepi jalan terus singgah. haha. memangla nda berfikiran waras.



first time #5
pertama kali dalam hidup dapat sarapan maggy cup dari hotel di Bandung. hahaha. tapi malamnya, kami terpaksa makan magy cup lagi lepas duit habis di belanja.hahaha. makanan 2nd, shoping 1st.




first time #6
baaaanyak makanan baru yang di makan untuk pertama kali. pasal memory low memang tidak ingat sudah. tapi paling di ingat 1st time makan macarons. tidak sedap rupanya. sudalah mahal. hurm





selalu nya aku tidak berminat untuk pergi ke tempat yang sama dua kali. tapi kali ini, yang pastinya Bandung akan ku lawati lagi.. fuhhh. kali ni mesti bawa duit satu karung. baru puas hati. amin.

all picture credit to yasir. hehe. aku ambil satu ja gambar masa di sana. haha.

2 comments:

  1. 'mbak!!! salah tu posisinya!! HAHAHAHAHAHA. Gold!

    ReplyDelete
  2. hahaha ko kena kerja keras la iffah..nk bw duit satu karung ekk??b4 ko g bndung kaka da rompak ko awal2 hahahahaha

    kak ray :P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails